De jongen in de gestreepte pyjama
1 Lees het fragment.
2 Vul het werkblad in. Beantwoord vragen 1 tot en met 6.
! Je kan het blad bewerken in Word; je hoeft dus niet per se iets uit te printen om aan de slag te kunnen gaan. Als je het werkblad hebt ingevuld, kan je het misschien wel uitprinten om het dan in je cursus te steken ter vervollediging.

Zie Campus Concreet 3 Leerwerkboek p. 139.
3 Bekijk de trailer. Is er een groot verschil tussen de personages in je verbeelding en de personages van de film? Bespreek met je buur.
4 Vul het werkblad verder in. Beantwoord vragen 7 tot en met 9.
! Gebruik naast het fragment ook eventueel de flaptekst, de trailer, internet... om de vragen te beantwoorden.

Zie Campus Concreet 3 Leerwerkboek p. 142.
5 Verbeter het werkblad aan de hand van de correctiesleutel.
! Vraag een correctiesleutel aan je leerkracht.
KLAAR? Beantwoord een of meerdere vragen.
- Is het hoofdpersonage volgens jou een held(in) op wie je zou willen lijken? Waarom (niet)?
- Zijn de hoofdpersonages zo beschreven dat ze voor je gingen leven? Welke wel en welke niet?
- Welke personages vind je sympathiek/interessant en welke niet?
-
Zijn er personages die je doen denken aan mensen die je kent?
-
Is er een personage waar je geen vat op krijgt? Hoe komt dat?
- Heeft het gedrag of een gedachte van een van de personages je aan het denken gezet?
EXTRA Zin om te weten hoe het verhaal van Bruno en Shmuel gaat, maar geen zin om het boek te lezen? Beluister de ingesproken versie van het boek via de volgende links.
- https://www.youtube.com/watch?v=zUF4iV9gKMk (deel 1/3)
- https://www.youtube.com/watch?v=sxGDBo6I7BU (deel 2/2)
- https://www.youtube.com/watch?v=FliUJdMs0iE (deel 3/3)